2004-06-09

Diari Akademi Fantasia 2004 [006]

(20:30 Astro Ria [Ulangan 00:00])
Kelas Nyanyian - Adnan Abu Hassan
Mas - Permata Biru - dah nampak ok & boleh bawakan lagu Permata Biru nyanyian Ella. Masih yidak lancar pada bahagian "seharusnya kau sedar... " - melodi tidak kena + jadi agak sumbang... itulah pandangan Cikgu Adnan. Pada pandangan saya, masih perlukan improvement.

Fitri - Tidak sampai suara pada bahagian nada yang agak tinggi. Sudah dapat menghafal lagu dan menyayi tanpa melihat lirik.

Linda - Sudah dapat menghafal lagu dan menyayi tanpa melihat lirik. Komen Cikgu Adnan - Tempo tidak bersama dengan muzik... menjadi perlahan... Suara sudah ada improvement.

Zahid - Juga sudah menghafal lagu dengan baik.


Bisik-bisik
Zahid dipanggil pn FN bagi menghafal sesuatu di kertas, kemudiannya diminta menyampaikan berita kepada pelajar seterusnya. Latihan bagi pendengaran + pemahaman serta penyampaian berita.

Latihan pembinaan watak - Nurul tidak dapat menghafal perkataan keramat yang diperkenalkan oleh Fauziah Nawi bagi membina watak sedih sambil menyebut perkataan tersebut.

Bagi bagi bagi ambil bagi
Pelajar duduk dalam bulatan bersama Fauziah Nawi memegang botol dan bagi 2 kali sebutan perkataan 'bagi', botol akan diserahkan kepada kawan yang berada di kanan dan bagi perkataan bagi - ambil - bagi botol digerakkan ke kanan - kiri - serah kepada rakan sebelah kanan. Tanpa sengaja semasa membincangkan latihan ini, Adam tumpahkan air. Seterusnya dikenakan denda untuk mop lantai dan lap dengan tisu.

Penutup
Semua pelajar bersama Fauziah Nawi berada dalam bulatan, berpegangan tangan, tarik nafas, jengket kaki, angkat tangan, tarik nafas, tunduk.. ulang... tahannn..... jerit !!!

Nurul - nangis lagi....

Zarina - kelihatan ayu today. Loved to see cute faces :)

Lastly Edlin menangis = reramai pulak pujuk dia...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home