2004-08-06

Komen mengenai student AF kali ini

MAS
Tah la.. apa nak cakap pon tak tahu lagi.. sudah konsert ke 9, masih lagi dengan keadaan nak tak nak je buat persembahan. Tetapi peminat fanatik masih lagi mengundi... dengan alasan "kesian MAS, bagi chance menang bawak balik kereta untuk anak-anak"...

For me its not right, it'll just made it not right. Ia akan just jatuhkan nama AF sahaja dan setidak - tidaknya, seorang artis yang hanya juara di AF, sebaliknya tidak dapat 'perform' di dunia luar.

Tidak salah kalau nak mengundi atau meminati seseorang, tapi biarlah berpada dan tidak merosakkan imej AF. Nanti orang ramai hanya akan membuat tanggapan yang salah.

Konsep AF dah betul, iaitu undi 100% adalah dari penonton. Tetapi, jika tidak mempunyai bakat, adalah lebih baik pelajar itu keluar dari AF sebelum menjadikan keadaan lebih teruk.

Jika dilihat dan diperhatikan keadaan MAS, dia seperti tak bersengamat.

Macam peminatnya kata, MAS amat rindu anaknya; kalau dia betul - betul bercita - cita menjadii artis, dia patut put aside first, dan tekadkan dengan semangatnya. Tapi apa yang diperhatikan, dia macam main - main aje kat dalam setiap rancangan diari yang dipaparkan.

Lagi satu, peminatnya kata dia culture shock; sesuatu yang tak boleh diterima akal. Kalau pun culture shock, takkan la sampai minggu ke 9 tak boleh lagi nak concentrate di akademi. Come on lah, semua orang boleh berfikir, I dont know how in the 1st place they would accept her into AF.

FARAH
Nampak gayanya, tinggal Farh seorang saja yang boleh diharapkan sebagai pelajar perempuan yang akan memasuki Final, itupun sekiranya undi penonton memihak kepadanya.

Dari hari ke hari jika dilihat Farah dan Linda, makin ada peningkatan dari mutu nyanyian serta teknik. Tetapi apakan daya, semuanya terletak di tangan penonton.

ZAHID
Tidak dapat dinafikan, dia adalah pelajar lelaki paling berbakat setakat ini.

KAER
As for me, Kaer juga berkebolehan untuk menyanyi, cuma suaranya agak rendah/too soft sehinggakan hampir semua lagu terpaksa di gubah semula bagi memenuhi keadaan suaranya.

BOB
Juga berbakat, tetapi kekadang tu nampak agak mengada-ngada, tambah - bambah lagi apabila diberikan lagu Irama Malaysia

ADAM
Dulu macam ok dia ni, tapi lately, nampak keadaan dia yang berubah seperti memberontak, tambah-tambah lagi apabila dia mendapat lagu Bila Larut malam pada konsert 9 yang akan datang. Macam la bagus sangat, dah tu bila KRU datang... hui.. dia sorang la yang best... orang lain berlatih lagu, dia berlatih lagi KRU... apa la... tak professional langsung. Patut dia contohi Zahid, bagi la lagu apa sekali pun, mesti dia terima dan tak memberontak sampai begitu sekali.


... laters

2 Comments:

At 5:27 pm, Anonymous Anonymous said...

aku tak stuju yg mawi dan marsha masuk af.dah lah marsha suara tak kuar

 
At 9:45 pm, Anonymous Anonymous said...

akupun tak setuju mawi dan masha masuk af sebab tak adil bagi pelajar lain tukan

 

Post a Comment

<< Home