2004-06-11

Diari Akademi Fantasia 2004 [009]

(12.00 Astro Ria [Ulangan 23:30 hari yang sama])

Laporan pertama hari terakhir dimulakan dengan kelas tarian Linda Jasmine. Dan ini merupakan persediaan terakhir sebelum hari konsert. Tarian yang dilakukan oleh pelajar perempuan seperti tidak bermaya dan tidak bersemangat. Cikgu Linda meminta mereka supaya melakukannya dengan gaya seksi dan bersemangat. Soalan dari Farah, 'macam mana seksi' dan cikgu Linda berkata, itu merupakan sesuatu yang dia tidak dapat mengajarnya dan perlu dilakukan sendiri oleh pelajar.

Inisiatif pelajar - pelajar dengan membuat latihan sendiri tanpa pengawasan guru - guru mereka. [Linda, Zarina, Mas & Nurul]

Kelas Vokal Adnan Abu Hassan - Adam ketika menyanyikan lagu Jangan Lafazkan agak gementar dan seperti masih kurang bersedia untuk menghadapi konsert yang bakal menjelma.

Nurul pula sekali - sekala masih melihat lirik lagu yang akan dinyanyikannya. Cikgu Adnan menasihatkan Nurul supaya menjaga tempo agar tidak lari.

Komen saya - Secara keseluruhan tarian adalah OK. Dan pelajar seolah menghayati tarian tersebut dengan melakukannya dengan bersungguh - sungguh.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home